El 18 de noviembre, la profesora Carol Davids del VoIP Research Lab - Illinois Institute of Technology hará una presentación sobre actividades actuales de investigación en voz sobre IP.

La presentación tendrá lugar en el aula B.225 de la ETSIT de 16 a 18 h. Para asistir, por favor envíe un mensaje con sus datos a Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. indicando en el asunto del mensaje "Conferencia VoIP, 18/11/2010". Se aceptarán las solicitudes recibidas hasta completar el aforo del aula.

Resumen de la conferencia:

The VoIP Research Lab, Illinois Institute of Technology, School of Applied Technology:  A description of current research, projects and goals

Professor Davids will describe the Illinois Institute of Technology’s  VoIP Research Lab, its research, program of study and projects.  She will describe on-going research in the area of SIP Performance benchmarks, IMS Performance, and the Common Log File for SIP.  Her talk will also include a description of the logical and physical architectures of two current lab projects:  The VoIIT (Voice over IIT) system, which provides SIP-based services and applications to the IIT Community; and the End to End Next Generation Emergency Services Test Bed that enables emergency calls to be carried to the appropriate centers without traversing traditional circuit switched networks. This talk will include a description of the School of Applied Technology, its curriculum, students and goals and will provide insights into the double degree program offered by the school.